Friday, February 24, 2012

Usah putus asa..


assalamualaikum..
dah lama sgt tak tulis blog nie...
rindu rasenye...


seperti mana yang kamu semua tahu..
saya telah menyambung pelajaran saya ke menera gading baru-baru ini...
result exam sem 1 pn dah keluar..
alhamdulilah..
target saya tercapai..
walaupn tak sehebat mane....


pernah dahulu saya merungutsebelum meneruskan pelajaran ini..
course yang d tawarkan bukan dalam bidang yang saya pelajari sewaktu d matrikulasi dulu..
saya pernah putus asa..


namun alhamdullialh...
Allah telah pun membantu saya dan membuka pintu hati saya untuk berusaha...




mungkin saya boleh berkongsi serba sedikit..



jika subject itu subject yang kamu tak pernah pelajari..
jgn bimbing..
jgan takot...
cuba tukar mind set kamu..
jadikan subject itu sesuatu yg menarik bagi kamu..

tak salah jika kita berimeginasi dalam belajar...
janji kita seronok..



selain itu,jika lecture menyuruh kehadapan untuk membuat sesuatu..
jgn lepaskam...
percaya la..
ia akan menjadi 1 pengalaman yang menarik dan dapat membantu kita mengingat..



rajin-rajin dan rapat la dengan lecture..
bukan bodek..
tp untuk mendapat barakah..
tak perlu bawak hadia..
lecture pun tak suka..
cukup la bawak soalan untuk di tanya..
tapi ingat..
jangan hanya datang ketika susah..
if lapang,
datang sahaja melawat mereka


percayalah..
setiap ape yang Allah tetapkan untuk kita..
Allah dah tahu itu yang terbaik kepada kita..
kerana ingat lah..
Allah yang mentadbir alam ini....



wasalam...

No comments:

Post a Comment